Amatőrök a hegyen

Városi puhányok neki kezdenek meghódítani a hegyeket, völgyeket. Ráadásul mindjárt a Fjallraven vándortúrával indítanak.

Megvettem a legfontosabb túrafelszerelésem: a bakancsomat!

2016. július 11. 16:38 - Amatőrök a hegyen

Hanwag Banks GTX túrabakancs teszt

A hét végén végre sikerült eljutnom a budaörsi Mountex áruházba és felpróbálni pár túrabakancsot. A választásom a Hanwag Banks GTX-re esett. Ezúton is köszönöm a kedves és kitartó Mountexes eladónak a sok segítséget. :)

fullsizerender.jpg

Mivel ez életem első igazi túrabakancsa, nem sok össze hasonlítási alappal rendelkezem. Próbáltam a fő szempontokat figyelembe venni a vásárlás során: Jól tartsa a lábat főleg a bokánál, lejt menetbe ne érjen hozzá a lábujjam a cipő elejéhez, és legyen kényelmes (legalább is az ott töltött pár perc alatt).Nálam nem utolsó szempont volt a nyáriasabb kialakítás, mivel előreláthatólag én maximum kora tavasztól késő őszig használnám. Nem volt szempont a teljes vízállóság és a nagyon zárt, robosztus kialakítás.Fontosabb volt a jó szellőzés. És, hogy jól nézzen ki.Ez idáig soha nem hallottam a Hanwag gyártóról, pedig az egyik legrégibb és az egyik legnagyobb márka a túrabakancsok világában. 1921 óta gyártanak bakancsokat. Gondoltam, ennyi idő alatt csak belerázódtak a túra lábbelik világába és számomra is megfelelő lehet. :)

Akit érdekel, itt megtalálja a Hanwag történelmét röviden.

Nézzük az amatőr túrázó szemszögéből: Szép. Részletesebben: Nagy és zöld szürke. Kézbe fogva, lábra húzva is nagyon érződik rajta a nagyon magas minőség. 

fullsizerender_2.jpg

A dobozban található „használati utasításon” az szerepelt, hogy kb. 100 km-t kell benne megtenni mire betörik. WTF?!?! 100 km. Ennyit életemben nem túráztam (összesen)! :) Nagy meccs lesz, már érzem… Hétvégén el is indultam egy kisebb körre a környéken. 6,5 km sikeredett. Már csak 93,5 km a penzum, hogy betörődjön (van ilyen szó? J ) a vadiúj lábbelim. Augusztus végéig még van esély pár kilométert beletenni, na de még kilencvenet?! Na, mind1! Próbálkozom…

img_1649.JPG

Tapasztalatok az első túra után: Nagyon jó és kényelmes. Teljesen már érzés egy ilyenben túrázni, mint az általam eddig hordott túracipőkben. Az indulás utáni pár száz méternél elkezdett enyhén görcsölni a jobb lábam talp éle. Akkor kicsit pánikba esetem és megfordult a fejemben, hogy hazafelé veszem az irányt. Nem tudom, hogy ez normális-e egy új bakancsnál, de én annak vettem és tovább mentem. Valakinek ilyesfajta tapasztalata? Nagyjából az egy kilométer után, amikor elértem egy kisebb emelkedőt, elmúlt. Nyomtalanul. Juhhéj! Kényelmes gondtalan 5 kilométer jött, emelkedőkkel, lejtőkkel, betonon, aszfalton, murván és erdei utakon. 

Kb. ennyi. Az elkövetkezendő egy-kép hétben próbálok elmenni egy 15-20 kilométeres komolyabb megmérettetésre, hogy kipróbáljam hosszabb távon is. Remélem ott is minden rendben lesz. Örülök, hogy megvettem. Most úgy érzem ez egy hosszú barátság kezdete. :)

img_1656.JPG

Hibákat még nem fedeztem fel, ill. nincs összehasonlítási alapom. Ha lesz, ígérem hogy megírom.

Részletek:
Hanwag Banks GTX asche_dark grey 
Széria szám: 2310-80
Ár: 58.990 Ft 
Pont: 9/10 
Ár/érték arány: 9/10
Vásárlás helye: Mountex

 

ui.: Vásároltam még ott helyben egy új Fjallraven övet is, ami szintén szuper cucc. Masszív, jó minőség.

img_1650.JPG

Hamarosan jönnek a további kiegészítők, túrafelszerelések. Sőt! Napokon belül ide ér az új Olympus TG-Tracker akció kamera is amit viszünk magunkkal a vándortúrára. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorokahegyen.blog.hu/api/trackback/id/tr148881236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása